FacebookInstagramLinkedInmenu-iconPinicon-playscroll-downsearchTwitterWhatsappYouTube

Nokian Tyres IntuituTM 
Vanlige spørsmål og tekniske spesifikasjoner

Tekniske spesifikasjoner

Nokian Tyres Intuitu-sensoren er designet og utviklet av og for Nokian Tyres. Den måler dekktrykk og temperatur direkte fra overflaten på innsiden av dekket, og sender målingene hvert minutt via Bluetooth til Nokian Tyres Intuitu-mobilappen.

Appen varsler brukeren dersom den oppdager unormale dekkforhold. Dermed kan det iverksettes tiltak for å holde dekkene i topp stand slik at arbeidet forblir trygt, samtidig som levetiden til dekket forlenges og kostnadene holdes så lave som mulig.

Vis mer

Trykkmåling: 

0 – 9 bar (+/- 0,04 bar)

Temperaturmåling: 

-40 til 80°C (+/- 2-4°C)

(-40°C til -20°C med begrenset funksjonalitet og ytelse)

Batteri: 

Typisk brukstid på 10 000 aktive timer. Ikke-utskiftbart batteri.

Sensorplassering:

Indre dekkoverflate.

Ingen hjulbalansering kreves.

Kommunikasjon mellom smartdekk og mobilapp: 

Lavenergi Bluetooth

Alarmer: 

Lavt trykk, høy temperatur.

Mistet sensortilkobling.

Frakoblet bruk: 

Trykk og temperatur. Flåteovervåking krever en nettverkstilkobling.

Appen er tilgjengelig for: 

Android 8 og nyere | iOS 11 og nyere

Sensorgaranti: 

Det som oppstår først:

- 8 000 driftstimer, ELLER 

- 2 år fra kjøpsdato 

Dekkes ikke: 

- Bruk av væsker i dekket 

- Bruk av innerslange 

Dekkgaranti: 

Smartdekk har ett ekstra års garanti.

Datasikkerhet og personvern

For Nokian Tyres er ditt personvern og datasikkerhet svært viktig. Derfor er alle aspekter av Intuitu-tjenesten fullt GDPR-kompatibel. For å øke sikkerheten krypteres dataoverføringen mellom sensorene og mobilapplikasjonen. Datalagringen leveres av verdensledende leverandører av datalagringsplattformer.

Vis mer

Intuitu samler inn følgende data:

  • Brukerinformasjon: navn, innloggingsdetaljer, kontaktinformasjon
  • Smarte dekkdata: trykk, temperatur, bevegelse, tid for måling
  • Fra enheten som kommuniserer med smartdekket:
    • Hastighet og høyde
    • Plassering (kun hvis brukeren tillater det)
    • Bruksdata for apper

Dataene brukes til:

  • Levere appfunksjoner – dekkovervåking, dekkregistrering av brukeren
  • Forbedret håndteringen av dekkgarantikrav
  • Anonymiserte data brukes
    • For å få en forståelse av hvor og hvordan dekkene brukes
    • For å utforme og utvikle bedre dekk
    • For å forbedre appen og relaterte tjenester
  • For å kommunisere med kunder (markedsføringskommunikasjon kun dersom brukeren tillater det)

Garanti

Registrering av dine nye tunge dekk i Intuitu-applikasjonen gir deg rett til en ett års dekkgarantiforlengelse. Intuitu-sensorene i smartdekkene dekkes med egen garanti, for 8 000 aktive brukstimer eller 2 år fra kjøpsdatoen – avhengig av hva som kommer først. Garantien dekker ikke skader som skyldes bruk av væskefylte dekk eller innerslanger. For garantikrav kan dekkbruksdataene som samles inn av Intuitu-applikasjonen brukes.

Vanlige spørsmål (vanlige spørsmål)

Appnedlasting, installasjon og kontoadministrasjon

 

Fungerer appen på nettbrett?

Appen er optimalisert for mobiltelefoner, men fungerer på alle enheter som kjører Android 8 eller nyere, eller iOS 11 eller nyere.

Hvor mye data bruker appen?

Ekstremt lite. Fra innstillinger kan du velge om du vil synkronisere med Intuitu-skyen hele tiden eller bare med Wi-Fi.
Merk! Hvis du slår av datatilkoblingen, deles ikke informasjonen med andre brukere i flåten.

Smarte dekk

 

Overvåking av smartdekk

 

Jeg er en flåteleder og jeg vet at dekkene er aktive og i bruk, men jeg ser ingen live data.

Sjekk følgende:

  1. Har telefonen en datatilkobling?
  2. Har sjåføren telefonen med seg?
  3. Har sjåførens telefon en fungerende datatilkobling?
  4. Er denne telefonen nær smartdekkene? Metall og glass svekker Bluetooth-signalet fra dekkene.
  5. Er Intuitu-appen aktiv og logget på riktig konto?
  6. Har Bluetooth og posisjonstillatelser vært aktivert hele tiden, og ikke bare når appen er i bruk?

Hvordan vet jeg om en smartdekksensor har sluttet å virke?

Hvis appen oppdager et dekk som den ikke har mottatt data fra i 15 minutter, mens andre flytter og sender data, vil appen vise et varsel om «Smartdekktilkobling tapt». Hvis denne alarmen vedvarer i mer enn noen få dager, tar du kontakt med oss.

Hvordan fungerer alarmene?

Det er en lavtrykksalarm og en høytemperaturalarm. Du kan stille inn alarmen som du ønsker. Når det oppdages en avlesning som er på feil side av grensen, varsler appen deg. Vi vil uansett varsle deg og alle brukere i flåten hvis trykket faller under minimum på skalaen eller temperaturen overstiger maksimum på skalaen. På denne måten blir også flåteledere varslet om ekstreme verdier. Disse grensene er satt av Nokian Tyres dekkingeniører for å sikre dekksikkerhet.

Registrering av tungt dekk

 

Appen gjenkjenner ikke dekk-IDen jeg oppgir.

Sjekk følgende. Hvis det ikke hjelper ar du kontakt med oss.

  1. Prøver du å registrere et lastebil-, buss- eller personbildekk? Hvis det er tilfelle, vil det ikke fungere fordi disse ikke kan registreres.
  2. Kontroller at telefonen har en nettverkstilkobling.

Jeg har flyttet posisjonen til dekket mitt på kjøretøyet eller innen flåten min.

Ikke noe problem. Du kan gjøre dette i appen. Husk å holde dekkinformasjonen oppdatert i appen når du bytter om og skifter dekk, slik at vi kan gi deg best mulig hjelp dersom du får et problem med dekket. Den utvidede garantien forblir gjeldende selv om du flytter dekkene.
Merk! Hvis dette er et smartdekk, må du kontakte oss hvis du endrer plasseringen av dekkene dine.

Jeg har solgt bilen min med de registrerte dekkene.

I appen kan du overføre komplette sett med registrerte dekk til nye eiere. Gå til flåtefanen → sveip til venstre → rediger kjøretøy → velg «Overfør dekk». Sørg for at du gir ditt opprinnelige kjøpsbevis til den nye eieren.

Last ned Nokian
Tyres Intuitu-appen


Foreløpig bare tilgjengelig i Finland – global utgivelse vil bli annonsert.