FacebookInstagramLinkedInmenu-iconPinicon-playscroll-downsearchTwitterWhatsappYouTube
Menu

Vilkår for tjenester

Vilkår for Hakka-garantien

Hakka-garanti er en unik tjeneste som gis til nye Nokian Hakka og Nokian Hakkapeliitta dekksett. Hakka-garantien betyr at dersom et normalt brukt dekk går i stykker slik at det ikke kan repareres, får du et tilsvarende nytt dekk uten kostnad fra en forhandler som selger Nokian Tyres produkter i Norge, Sverige eller Finland.

  • Hakka-garantien er tilgjengelig 24 timer i døgnet i Norge, Sverige og Finland. 
  • Hakka-garantien er kjøretøyspesifikk og gjelder kun i ett år fra dekkene ble kjøpt, og så lenge mønsterdybden er minst fire (4) mm. For å kunne bruke garantien må det fremvises kjøpskvittering eller annet bevis for når dekkene ble kjøpt. 
  • Hvis dekket er trygt å lappe, skal det ikke byttes i et nytt. Kostnaden for lappingen dekkes av Nokian Dekk. 
  • Garantien dekker ikke felger som har blitt ødelagt i forbindelse med punktering, og heller ikke andre direkte eller indirekte skader. 
  • Dekket må være korrekt montert på en felg som oppfyller dekkstandarden ETRTO/STRO. 
  • Lufttrykket er i samsvar med anbefalingene fra bilprodusenten, og dekket har ikke vært overbelastet. 
  • Dekket skal være brukt under normale forhold. Garantien dekker ikke bilsport eller bruk på utrykningskjøretøy eller tilsvarende. 
  • Garantien er ikke gyldig dersom punktering skyldes feil på kjøretøyet, uriktig bruk, hærverk eller tyveri. 
  • Garantien dekker ikke piggskader eller skader som er forårsaket av pigger. 
  • Forsikringsselskapet LähiTapiola er ansvarlig for produktforsikringen.
  • Hakka-garantien gjelder følgende sommerdekk og vinterdekk som er blitt kjøpt i Norge, Sverige eller Finland i tidsrommet 1.3.2020-28.2.2021: Nokian Hakka Green 2, Nokian Hakka Blue 2, Nokian Hakka Black 2, Nokian Hakka Blue 2 SUV, Nokian Hakka Black 2 SUV, Nokian Hakka C2, Nokian Hakkapeliitta 9, Nokian Hakkapeliitta R3, Nokian Hakkapeliitta 8, Nokian Hakkapeliitta 9 SUV, Nokian Hakkapeliitta R3 SUV, Nokian Hakkapeliitta 8 SUV, Nokian Hakkapeliitta LT2, Nokian Hakkapeliitta LT3, Nokian Hakkapeliitta C3, Nokian Hakkapeliitta CR3.

Vilkår for Hakka-veitjenesten

Hakka-garantiens veihjelp sørger for at du kommer frem selv om uhellet er ute. Dersom et dekk går i stykker, kommer veihjelpen for å hjelpe deg når du ringer dem. Hakka-garantiens veihjelp tilbyr sine registrerte kunder teknisk bistand og veiassistanse, eksempelvis dekkbytte og tauing til nærmeste forhandler som selger Nokian Tyres produkter i Norge, Sverige og Finland. Tjenesten er tilgjengelig 24 timer i døgnet.

  • Tjenesten forutsetter at Hakka-garantien ble aktivert innen to (2) uker fra kjøpsdato. 
  • Aktivering av garantien gjøres ved å sende ordet HAKKA på SMS til 26655, ved å ringe til 800 30 999. Kunden må oppgi alle opplysninger som Nokian Tyres tenger for tjenesten. 
  • Garantien trer i kraft 24 timer etter registrering. Ring vår veitjeneste på nummer 800 30 999 og få bilberging og annen teknisk hjelp ved behov. 
  • Hakka-veitjenesten dekker kun tjenester som er bestilt på telefon 800 30 999. Tauing og andre tjenester som bestilles fra en tredjepart, dekkes ikke. 
  • Hvis dekkene ikke kan lappes eller byttes samme dag, vil Hakka-veitjenesten dekke ett av følgende: Leiebil (klasse A/B, maks 3 døgn, inkluderer ikke drivstoffkostnader), Innkvartering på mellomklassehotell (maks 2 netter) for alle passasjerer i bilen hvis det er mer enn 80 km hjem, Buss, tog, taxi samt fly hvis hjemreisen er mer enn 600 km lang, inklusive henting av den reparerte bilen med buss eller tog. 
  • Ansvaret som Nokian Tyres har hvis tjenesten gjennomføres på en måte som strider mot disse vilkårene, er – innenfor rammen av gjeldende lov – begrenset til å gjennomføre tjenesten på nytt uten unødvendige forsinkelser. Eventuelle skader som har oppstått, blir ikke erstattet. 
  • Utgiftene som Nokian Tyres dekker gjennom Hakka-veitjenesten, er under alle omstendigheter begrenset til maks 500 euro utover veihjelp og tauing.
  • Hakka-garantien gjelder følgende sommerdekk og vinterdekk som er blitt kjøpt i Norge, Sverige eller Finland i tidsrommet 1.3.2020-28.2.2021: Nokian Hakka Green 2, Nokian Hakka Blue 2, Nokian Hakka Black 2, Nokian Hakka Blue 2 SUV, Nokian Hakka Black 2 SUV, Nokian Hakka C2, Nokian Hakkapeliitta 9, Nokian Hakkapeliitta R3, Nokian Hakkapeliitta 8, Nokian Hakkapeliitta 9 SUV, Nokian Hakkapeliitta R3 SUV, Nokian Hakkapeliitta 8 SUV, Nokian Hakkapeliitta LT2, Nokian Hakkapeliitta LT3, Nokian Hakkapeliitta C3, Nokian Hakkapeliitta CR3.

Vilkår for Hakka-fornøydgarantien

Hvis du ikke er fornøyd med dine nye Nokian Hakka sommerdekk, har du rett til å levere tilbake dekkene og få tilsvarende nye i bytte. Garantien gjelder dekk som er kjøpt og montert hos en Nokian Tyres forhandler som tilbyr Hakka-fornøydgaranti.

  • Hvis kunden ikke er fornøyd med sine Nokian Hakka-sommerdekk, kan disse leveres tilbake og bytte i andre dekk innen 14 dager fra kjøpsdatoen i den butikken der de ble kjøpt. Original kjøpskvittering må fremvises.
  • Tallet 8 skal være godt synlig på DSI (Driving Safety Indicator)-slitasjeindikatorene på alle dekkene som returneres.
  • Kunden betaler ingenting for skifte og montering av nye dekk.
  • Hvis kunden bytter til dekk som er dyrere eller billigere enn de opprinnelige, utjevnes prisforskjellen gjennom tilleggsbetaling eller kreditering.
  • Garantien forutsetter at dekkene ble kjøpt og montert hos en forhandler som tilbyr Hakkafornøydgaranti.
  • Fornøydgarantien er kjøretøyspesifikk, og kan kun brukes én gang.
  • Hakka-fornøydgaranti gjelder følgende sommerdekk som har blitt kjøpt i Norge, Sverige eller Finland i tidsrommet 1.3.2020–28.2.2021: Nokian Hakka Green 2, Nokian Hakka Blue 2, Nokian Hakka Black 2, Nokian Hakka Blue 2 SUV, Nokian Hakka Black 2 SUV ja Nokian Hakka C2.

Andre generelle vilkår for Hakka-garantien

  • Disse vilkårene begrenser ikke kundens lovfestede rettigheter. 
  • Nokian Tyres har rett til å bruke underleverandører til å levere tjenestene, og kan videreformidle til dem all kunde-, kjøretøy- og dekkinformasjon som er nødvendig for å utføre de aktuelle tjenestene. 
  • Kunder kan nekte Nokian Tyres å bruke personopplysningene deres i forbindelse med direkte markedsføring samt markeds- og spørreundersøkelser. 
  • Nokian Tyres har rett til å gjøre opptak av kundeservicesamtaler og annen kommunikasjon knyttet til tjenestene for å kontrollere eventuelle inngåtte avtaler, forbedre kundeservicen samt undersøke og forbedre kvaliteten på tjenestene. 
  • Tjenestene tilpasses finsk, svensk eller norsk lov avhengig av hvilket land dekkene ble kjøpt i. 
  • Informasjonen i kunderegistrene for tjenestene brukes bl.a. i forbindelse med kundebehandling og markedsføring. Register- og datavernbeskrivelser for tjenestene er tilgjengelige her
  • Det er kundens ansvar å sikre at de oppførte opplysningene er riktige. Kunden skal gi beskjed til Nokian Tyres umiddelbart hvis opplysningene må korrigeres.