Menu
Menu
Nokian Nordman 8 SUV - Balansert vintergrep

Nokian NORDMAN 8 suv

Balansert vintergrep

Vintersikkerhet for allsidig SUV bruk

Nokian Nordman 8 SUV er designet for store SUV-er. De både stanser og ruller pålitelig under alle vinterforhold, enten du kjører på is, snø eller slaps. Det gode vintergrepet, og den presise kontakten med alle typer overflater, er garantert av Nokian Eco Stud 8-konseptet, som nå har blitt skreddersydd til bruk på tunge SUV’er. 

  • STABILT OG STØDIG GREP
  • ENKELT OG FORUTSIGBAR KJØREFØLELSE
  • GOD SLITESTYRKE UNDER KJØRING PÅ BAR VEI
Offisielt godkjent for vinterbruk
Offisielt godkjent for vinterbruk
Nokian Nordman 8 SUV

Dekkdimensjoner

215/70R15 103T XL Studded

maksimal belastning 875 kg, opp til 190 km/h

235/75R15 105T Studded

maksimal belastning 925 kg, opp til 190 km/h

255/70R15 108T Studded

maksimal belastning 1000 kg, opp til 190 km/h

215/65R16 102T XL Studded

maksimal belastning 850 kg, opp til 190 km/h

Eco Stud 8-konseptet

Bedre grep på vinterføre, kjørekomfort og slitestyrke

Miljøvennlige, mangekantede og brede ankerpigger, med et flensdesign som reduserer piggens bevegelse. Har i tillegg en Eco Stud-pute som forbedrer piggenes egenskaper og gjør anslaget mot veien mykere. 

Bremsekraftforsterkere

Bedre grep ved bremsing

Bremsekraftforsterkerne på bakdelen av mønsterblokkene forbedrer grepet på snø. Det taggede mønsteret på bremsekraftforsterkerne øker overflatekontakt og forbedrer trekkraften, spesielt på snø. 

Diagonale 3D-seiper

Raskere respons på rattbevegelser

De diagonale 3D-seipene i midtområdet gjør mønsteret stabilt. Det gjør at dekket reagerer raskt på rattbevegelser, og gir en sikker og presis håndtering.

Selvlåsende 3D-seiper

Økt presisjon

De selvlåsende 3D-seipene på utsiden av skulderen låser mønsterblokkene sammen ved veikontakt, og forbedrer dermed handling egenskapene i svinger og under unnvikende manøvrer.

Stivhetssone

Bedre stabilitet og presisjon

Stivhetssonen ligger mellom mønsterblokkene i skulderområdet og sørger for at dekkskulderen forblir stiv. Stivhetssonen forbedrer presisjonen spesielt på tørre veier.