to. september 20 10:00 2018 i kategori Selskapsnyheter

Nokian Heavy Tyres fortsetter å motta utmerkede resultater fra kundeundersøkelser

For tre år siden fastsatte Nokian Heavy Tyres tre hovedindikatorer for kundetilfredshet: Utvikling, innovasjon og produktenes attraktivitet. Siden da har Innolink Ltd utført årlige kundeundersøkelser for produsenter, flåteledere og forhandlere.

For tre år siden fastsatte Nokian Heavy Tyres tre hovedindikatorer for kundetilfredshet: Utvikling, innovasjon og produktenes attraktivitet. Siden da har Innolink Ltd utført årlige kundeundersøkelser for produsenter, flåteledere og forhandlere.

Nokian Heavy Tyres fortsetter å motta utmerkede resultater fra kundeundersøkelser

I løpet av disse årene har alle hovedfaktorene økt år etter år, noen av dem til og med 100%.

Målet for de strategiske kundeundersøkelsene er å kartlegge kundetilfredsheten når det gjelder bruk, og Nokian Heavy Tyres har systematisk arbeidet mot den best mulige kundeopplevelsen.

"Det har vært fantastisk å være en del av denne reisen. Nokian Heavy Tyres er et veldig godt eksempel på bruk av data løpende utvikling", understreker Jani Listenmaa, Bedriftsleder i Innolink Ltd.

Resultater 2018

I år ble undersøkelsen utført med telefonintervju i april og mai 2018, og ble basert på 181 evalueringer. Resultatene taler for seg selv: 

  • 97% mente at Nokian Heavy Tyres ytelse hadde forbedret seg de siste 12 månedene.
  • 57% mente at Nokian Heavy Tyres er en trendsetter i utviklingen av innovative løsninger.
  • 66% mente at Nokian Heavy Tyres produkter er attraktive, sammenlignet med konkurrentenes.

På en skala fra en til fem lyktes Nokian Heavy Tyres spesielt når det gjelder kvaliteten på dekk (4,5), i totalservice relatert til hele dekkets levetid (4,3), håndtering av brukens behov i forbindelse med produktet (4,2), produktets tilgjengelighet (4,0), og produktets grad av unikhet (3,9).

Net promoter score 2018

På en skala fra en til ti ga 93% en score på minst 7 når de ble spurt om hvor sannsynlig det var at de vil

anbefale Nokian-dekk til andre. Denne Net Promoter Scoren var 69 – noe som er utmerket sammenlignet med andre selskap, ettersom Innolinks sammenligningsgrunnlag er en NPS på 41.

I følge den gjennomsnittlige tilbakemeldingen ville respondenten primært anbefale Nokian-dekk på grunn av den høye kvaliteten og varigheten på dekkene, selv om de ikke var det billigste alternativet. "Nokian-dekk er en innovativ trendsetter i anleggsbransjen, og en pålitelig leverandør", forteller en respondent.

"Vi vil gjerne takke alle respondentene for den verdifulle tilbakemeldingen. Det er flott å høre at våre kunder er fornøyde med at vår drift og vårt utviklingsarbeid har blitt lagt merke til. I fremtiden ønsker Nokian Heavy Tyres å være en innovativ stifinner med nye løsninger i markedet. Vi ønsker også å takke dere alle for tilbakemeldingen. Det vil bli nyttig når vi skal forbedre oss, og bli enda bedre. Vi håper å motta dine tilbakemeldinger i fremtiden også", Toni Silfverberg, leder av Sales and Marketing, Nokian Heavy Tyres Ltd.

For ytterligere informasjon:

Toni Silfverberg, leder av Sales and Marketing, Nokian Heavy Tyres Ltd. 
[email protected], tlf. +358 10 401 7854

www.nokiantyres.com/heavy